Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    dron, A jakie ty masz doświadczenia z CAXA że tak ładnie piszesz o nim :?: :evil: Pewnie widziałeś na parkingu ale "wiedzę" masz :!:

    Zostaw komentarz:


  • Pyza
    odpowiedział(a)
    Mam pytanie bo nie to zastanawia, czy w związku z tymi problemami z rozrządem , nie da się wymienić słupka silnika na ten paskowy??

    Zostaw komentarz:


  • kkuligowski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dron
    Chcecie mieć spokój - zmieńcie samochód.
    Napisał ten co w opisie ma INNY z INNYM silnikiem. Takie rady to nie na forum w temacie napraw. Tu jesteśmy żeby rozmawiać o problemach.
    w ostatnich 6 latach zmieniłem kilka samochodów i NIE ma auta co nie ma wady:
    - Skoda 2,0 TDI- turbo, dwumas, wtryski, pompa oleju
    - Toyota 2,0 D4D - dwumas, wtryski
    - C3 1,4 - wieczne problem z elektryką i komputerem a pali jak smok
    - Toyota 1,8 Velmtic - tu niem mam za bardzo argumentów ale miałem 5 miesięcy i wybiłem zawieszenie. Prowadziła się jak taczka.
    Samochody do 5 lat a inwestycja we wszystkie.
    Pewnie tym też nie za długo się nacieszę ale wolę mieć pewność że nie przeskoczy rozrząd.

    Zostaw komentarz:


  • blade232
    odpowiedział(a)
    Dzisiaj byłem w ASO kupić koncentrat g13 i przy okazji spytałem się o komplet rozrządu do swojego auta i facet po sprawdzeniu VIN powiedział że ten zestaw za 800 z groszem i z listy zawierającej elementy zestawu przewinął się nastawnik rozrządu(czy nastawnik to nie pamiętam ale rozrządu usłyszałem) - zrozumiałem że to nowy zestaw a z wymianą koło 1050zł uwzględniając drobną zniżkę, ale powiedział że w serwisie doradca pewnie by dał jeszcze większą zniżkę :roll: To już się robią o wiele mniejsze kwoty za ten rozrząd.

    Zostaw komentarz:


  • dron
    odpowiedział(a)
    VW tego nie naprawi i trzeba się z tym pogodzić. Samochody z tymi silnikami w większości są już po gwarancji. Pierwsi właściciele, szczególnie na zachodzie, sprzedali swoje samochody i mają w nosie cały temat. Biznes się kręci. Przerażeni forumowicze biegają po co raz to kolejne zestawy naprawcze i jest gicior.

    Chcecie mieć spokój - zmieńcie samochód. Ten silnik jest zwalony i jakiekolwiek nadzieje na poprawę sytuacji są bezpodstawne. Jest nowa wersja silnika, zrobili na pasku i wszyscy są zadowoleni. Wystarczy popatrzeć na sprzedaż nowych samochodów. Zapytasz sprzedawcę w salonie to powie Ci, że te nowe wersje to inna jakość.

    Trochę OFF-Topic, ale jeszcze raz to napiszę. Nie liczcie, że ktoś to naprawi. Albo jeździć aż się rozpieprzy i nowy słupek, albo wymieniać co trzy lata płacąc 2-4k PLN.

    Zostaw komentarz:


  • t_omko
    odpowiedział(a)
    U mnie w ASO po sprawdzeniu w programie zestaw naprawczy z literką C pasuje do mojej 2010 1,4TSI....
    Oczywiście było zdziwienie i niedowierzanie że w zestawie jest wariator (będą to zakładać pierwszy raz) ale będę montował w przyszłym tygodniu zestaw naprawczy a koło zębate 18/18 pozostawię swoje bo ponoć przy robieniu rozrządu (wymianie łańcucha z czy bez wariatora i tak nigdy tych kół nie ruszają:>), ewentualnie jeżeli będzie taka potrzeba to kupię osobno takie koło bo wsadzenie 18/19 wymagałoby wymianę jeszcze kilku elementów.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Ja Ci nie piszę nic złośliwie zrobisz jak będziesz chciał. Ja drugi raz wymieniałbym wraz z wariatorem , ale z drugiej strony pewności nie mam że przy wymianie całości dźwięk by nie powrócił. (wtedy chyba puściłbym to auto z przepaści) Nie mniej wymieniłem bez gwarancje też mam , jeżdżę. Czasem hałasuje ale nauczyłem się z tym żyć. Oby u Ciebie problemu nie było a u mnie wszystko działało mimo hałasu

    Zostaw komentarz:


  • kkuligowski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez boonsaw
    To w takim razie ciekawe co je powoduje. Ja wymieniłem wszystko oprócz wariatora i dzięki po ~3kkm wróciły
    co ciekawe ale WRÓCIŁY a nie było ich przy pierwszym odpaleniu po wyminie.
    Czytam ten temat kilka razy, notuje, słucham mechaników i coraz bardziej dochodzę do wniosków że te "poprawione" graty nadal są nie do końca dobre.
    Zresztą kto kiedyś słyszał że rozrząd na łańcuchu wymienia się przy 50 tys km(u mnie przy 76tys)
    Po za tym nie mam podstaw do ceny samego wariatora (około 2000 zł). Pytam się ZA CO?
    Za kawałek metalowego koła.
    Twierdzę że grupa VW sztucznie zmusza użytkowników do drogich napraw, zresztą w innych modelach silników też są takie "niedorobione" elementy.
    Cały świat trąbi o wadach 1,4 TSI, 2,0 TDI czy 1,8 TSI a on mają w d.... to jakoś nie podobne do renomowanej firmy.

    co do mojej wymiany:
    - serwisuje u niego od 10 lat różne samochody i nie pomylił się nigdy
    - mechanik daje gwarancje
    - ma ubezpieczenie jak już coś padnie

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    To w takim razie ciekawe co je powoduje. Ja wymieniłem wszystko oprócz wariatora i dzięki po ~3kkm wróciły

    Zostaw komentarz:


  • kkuligowski
    odpowiedział(a)
    Niestety w stolicy nie sprzedają "kompletów" do mojego silnika - pisałem o tym wcześniej.
    Wolałbym kupić za 850 komplet naprawczy niż za 800 bez wariatora ale..
    Cena wymiany taka sama
    Po za tym mam zaufanie do swojego mechanika a on twierdzi że wymiana wariatora jest nie konieczna i to nie on powoduje te dźwięki.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    kkuligowski, kup zestaw naprawczy wymień wszystko i nie rób dziadostwa. Ja wymieniłem bez wariatora i żałuję

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    A nie lepiej wymienic komplet i miec spokoj ....

    Zostaw komentarz:


  • kkuligowski
    odpowiedział(a)
    Na wtorek jestem umówiony na wyminę rozrządu ale u znajomego mechanika(podobno już kilka robił 1,4 TSI).
    Części zamówił w ASO Skody i podobno będą te najnowsze
    Robocizna około 500 zł ma kosztować.
    Własnie spisałem nr części w tym temacie i zweryfikujemy przed rozebraniem.
    Trzymam sam za siebie kciuki bo wymiana bez wariatora.

    Zostaw komentarz:


  • micho_m
    odpowiedział(a)
    U mnie tez zawsze terkotanie pojawialo sie rano na 2-3 sekundy, ale ostatnio pojawiało się też w ciągu dnia. Jak samochód postał nie odpalany 2 dni w te upały to łańcuch dzwonił i stukał przez 2-3 minuty. Postawiłem auto do mechanika żeby wymienił napinacz bo miałem nr ostatni chyba przed poprawką. Zaczął składać i powiedział że łańcuch jest tak wyciągnięty że jeszcze nie złożył do końca i napinacz wyszedł już ponad połowę ( łańcuch miałem już z ostatnim numerem po poprawkach). Kupiłem nowy łańcuch i teraz nie ma terkotania nawet na sekundę. Jest totalna cisza. A przy okazji samochód jeździ zdecydowanie lepiej, sprawniej się rozpędza, silnik pracuje zdecydowanie ciszej i ogólnie jest lepiej (ciężko to opisać słowami ) Produkcja kwiecień/maj 2011 przebieg 110.000 km

    Zostaw komentarz:


  • maciek.sz
    odpowiedział(a)
    Ja tam się nie przejmuję. U mnie terkotanie metaliczne słychać co jakiś czas, czasem nawet w środku dnia po 2-3 h postoju. Słychać od nowości, teraz może troszkę częściej, ale to może subiektywne wrażenie po lekturze wątku :roll: . Auto ze stycznia 2011 r. nalatane 185 000 km. Rozrząd nie ruszany oczywiście. Olej to nie wiem - jeżdzę na tym co mi wlewają w ASO. Przeglądy miałem co 30 tys, ale przy 170 000 przebiegu zmieniłem na interwał 15 000.

    Zostaw komentarz:


  • sm31
    odpowiedział(a)
    Mój silnik terkocze około 1-3 sek po odpale, zwykle po nocnym postoju lecz nie zawsze. Teraz zjawisko jest nasilone ale zimą nie było go praktycznie wcale. Obecnie mam zalany 5W40 a zimą miałem 5W30.
    Moje obserwacje są takie - napinacz olejowy potrzebuje czasu aby w pełni naciągnąć łańcuch i to wymaga czasu. Przy mniejszych temp. zewnętrznych olej jest gęstszy = ma większe ciśnienie = praktycznie nie ma terkotania. Gdy olej jest ciepły bo na dworze jest 25-30 stopni, to olej przez noc spłynie z napinacza i rano trzeba go znów napełnić.
    Martwiłem się tym bardzo, teraz jestem coraz bliższy olania tematu.

    aha, autko mam z 2012 roku i mam 166 tys nalatane.

    Zostaw komentarz:


  • t_omko
    odpowiedział(a)
    Mam OII FL z 2009 (103tys przebiegu, nie ruszany rozrząd) i od 2-3 tygodni pojawiły się odgłosy przy rozruchu a że w sierpniu planuję wyskoczyć nią do Chorwacji to nie zamierzam zwlekać zbyt długo......

    Mechanik (zaufany, nie ASO) po sprawdzeniu w bazie twierdzi, że wyświetla mu się informacja, iż elementy zestawu naprawczego nie pasują do mojego samochodu i jest spora szansa, że w ASO będzie to samo (jutro/pojutrze sprawdzę jak ma się sytuacja w ASO Opole):>
    Orientuje się ktoś jak wygląda ostatecznie sprawa z kołem zębatym?
    Ponoć w zestawach moga być wersje 19/18, 19/23 a wydaje mi się że moje ma 18/18.... i powinienem założyć takie same czy zamontować 19/18 z zestawu?

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Seba
    Możesz doprecyzować, czyli co, cały nowy zestaw, a tylko stare koło (18/18), czy jak? Podobno są zmienione/poprawione zęby to raczej nie będzie działać.
    tego dokładnie nie wiem, jak będę miał zwalony rozrząd to się okaże, napisałem na podstawie przygód driven22

    Zostaw komentarz:


  • Seba
    odpowiedział(a)
    Możesz doprecyzować, czyli co, cały nowy zestaw, a tylko stare koło (18/18), czy jak? Podobno są zmienione/poprawione zęby to raczej nie będzie działać.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony
    Z tego co wiem z ASO, do obecnego ( ori starego) rozrządu (A,E, AH) na wymianę tylko nowy (ostatnia wersja) napinacz BA (tylko ten ma pasować do tego kpl przy pozostawieniu pozostałych części) lub cały kpl ten z lit. C lub B w zależności od uzębienia koła pompy oleju. Części obecnego (ori starego) kpl nie można wzajemnie mieszać z częściami kpl C lub B.
    W nowym zestawie naprawczym mam kolejny napinacz "BD" oraz nastawnik faz rozrządu "G" koło zębate jest 19/18 a może być zamontowane w samochodzie 18/18 (driven22 tak miał). W jego przypadku wystarczyło wymienić te koło zębate, więc coś tam można mieszać w zestawie ;-)

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez prezes73
    tak, nawet w ciągu dnia po postoju około 2h i więcej
    Zatem u Ciebie łatwiej było o diagnozę, bo zawsze w podobnych warunkach występowały te same objawy.
    U mnie losowo, raz terkocze, raz nie.

    Z tego co wiem z ASO, do obecnego ( ori starego) rozrządu (A,E, AH) na wymianę tylko nowy (ostatnia wersja) napinacz BA (tylko ten ma pasować do tego kpl przy pozostawieniu pozostałych części) lub cały kpl ten z lit. C lub B w zależności od uzębienia koła pompy oleju. Części obecnego (ori starego) kpl nie można wzajemnie mieszać z częściami kpl C lub B.

    To tak na wypadek gdyby ktoś chciał mieszać części ze starego kpl z częściami z zestawu B lub C :!:, jeśli jest inaczej to mnie poprawcie.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony
    Z rana zawsze miałeś rozruch z zaterkotaniem, niezależnie od pory roku i temperatury ?
    tak, nawet w ciągu dnia po postoju około 2h i więcej
    Zamieszczone przez Sony
    W którym roku wymieniałeś kpl rozrządu, napinacz masz pewnie AH ? Czyżby one tak krótko wytrzymywały ?
    Tak, chyba mam AH (dostępny w 2014r)wymieniany dokładnie 2 lata temu, nastawnik mam z końcówką E. Wynika że słabo jest z tym, zresztą jest już 4 wersja napinacza którą obecnie kupiłem. Jakby ten poprzedni był ok to pewnie nie robili by nowszej, poprawionej

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez prezes73
    Sony Bardzo podobnie, z tym że u mnie stwierdzili wadliwy napinacz, ale i tak wymienili komplet. Praktycznie po 2 godzinach już dawał oznaki.
    Z rana zawsze miałeś rozruch z zaterkotaniem, niezależnie od pory roku i temperatury ?

    U mnie dziś rano po całonocnym postoju odpalił bez terkotu.
    Zamieszczone przez prezes73
    Od wymiany minęło około 55kkm, od 15kkm znowu słychać po dłuższym postoju.
    W którym roku wymieniałeś kpl rozrządu, napinacz masz pewnie AH ? Czyżby one tak krótko wytrzymywały ?

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Czy na tą dolegliwość lepszy byłby olej 5W40, 5W30 czy jednak pozostać przy 0W40 ?
    Poszukaj sobie postów kolegi opisującego problem w Golfie VI 1,4 TSi. Pomimo używania dobrych olejów nie uniknął wymiany rozrządu oraz jak dobrze pamiętam, chyba jeszcze był wymieniany napęd pompy oleju.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony
    mocniej, inaczej, niż na filmie crom. de na str. poprzedniej, jak często
    Sony Bardzo podobnie, z tym że u mnie stwierdzili wadliwy napinacz, ale i tak wymienili komplet. Praktycznie po 2 godzinach już dawał oznaki.
    Zamieszczone przez Sony
    bo u mnie w ciągu dnia czasem można usłyszeć kilka razy
    ja bym na twoim miejscu się nie zastanawiał i wymieniał jak najszybciej.
    Zamieszczone przez Sony
    Czy na tą dolegliwość lepszy byłby olej 5W40, 5W30 czy jednak pozostać przy 0W40 ?
    Różne są opinie na ten temat, ja obecnie latam na Neste City Pro 0W40, też daje oznaki ale ciszej i krócej niż przed wymianą. Od wymiany minęło około 55kkm, od 15kkm znowu słychać po dłuższym postoju. Co do oliwy to miałem też kilka 5W30 i było gorzej. ale to moja indywidualna opinia potwierdzona organoleptycznie :wink:
    Obecnie jestem po zakupie zestawu naprawczego ( z literką C niby pasuje do mojej CAXA), za 2 miesiące będę wymieniał.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...